sobota, 24 listopada 2007

Ilustracja - quiz


słucham: Radiohead, "In Rainbows"

Oto pierwsza z zapowiadanych prac: ilustracja do książki. I mały quiz do jakiej książki jest to ilustracja? Jako pomoc podaję cytat do którego bezpośrednio się odnosi:
(...) dostrzegł dno basenu sunące pod nim w odległości jednego metra. A więc wciąż żyję - pomyślał. - I czyż nie są to moje własne ręce z krwi i kości? Tylko czemu te kafle tak...świecą? Bo one przecież świecą wprost przerażająco. (...)
Pokonawszy w zanurzeniu ponad połowę basenu Adam obrócił się na plecy, by przez moment - zanim wypłynie na powierzchnie i będzie zbierał oklaski i gratulacje - popatrzeć z dołu na dziewczyny pławiące się w górze, zwłaszcza na Sophy(..)
Ale zobaczył nad sobą jedynie oślepiającą łunę, a w niej - plontaninę rąk i nóg chaotycznie młócących wzburzoną wodę(...)

Technika: Corel Painter X.1 + WACOM
Narzędzia:
- Scratchboard Tool, Digital Airbrush, Soft Pastel

I jeszcze na koniec szkic (cyfrowy) do tejże ilustracji.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Czyżby "Stan zagrożenia" Jacka Sawaszkiewicza?
Świetna ilustracja xD

Mateusz Urbanowicz pisze...

saigah: Tak jest! Zgadza się :)

Goha pisze...

No co ja mam powiedzieć prócz tego, że grafika świetna. Na jakiś konkretny komentarz mnie nie stać, bo , może jestem małostkowa, a może nie umiem dobierać słów, ale patrzę na całokształt. No i podoba mi się to, co widzę. Czytam cytat i wydaje mi się, że ilustracja dobrze go oddaje. Kawałek zapewne ciężkiej pracy, wnioskując po poprzednim wpisie, ba, poprzednio zamieszczona praca też mi się podoba, jak i większość z tego, co widziałam wcześniej (i nie, to nie jest słodzenie, tylko opinia). Tylko pogratulować i życzyć dalszej owocnej pracy.
Gdyby się dało dodać do favów, to bym dodała :)

Mateusz Urbanowicz pisze...

Dzięki, dzięki. Ostatnio trenuję ostro, żeby sobie taki właśnie styl polepszyć (cięgle ciągnie mnie do rysownia kreską - konturem, a nie kolorami i światłem). A fava możesz dać na moim devianarcie: http://gomjabbar.deviantart.com/ :)

Anonimowy pisze...

Uwielbiam sposób w jaki rysujesz wodę i światło w niej.

Anonimowy pisze...

COREL? jak ty to obsługujesz? bo jakoś mam Corel i nie potrafie sie nim posługiwać